Veho Baltics Privaatsustingimused
Kehtivad alates 25.05.2018
(Viimati muudetud 02.12.2019)
Põhimõtted, mille alusel Veho Baltics Isikuandmeid, sh Kliendiandmeid töötleb, on kirjeldatud käesolevates Privaatsustingimustes (veebilehtede privaatsustingimused / küpsisepoliitika on eraldi kättesaadavad). Neid kohaldatakse muuhulgas juhul, kui Klient ostab, on ostnud või on avaldanud soovi osta Veho Baltics pakutavaid kaupu või kasutab, on kasutanud või on avaldanud soovi kasutada Veho Baltics poolt osutatavaid teenuseid või on mingil muul viisil teenustega seotud. Privaatsustingimusi kohaldatakse ka Kliendisuhtele, mis on tekkinud enne tingimuste jõustumist.
1. Mõisted
1.1. Alljärgnevaid termineid kasutatakse käesolevates Privaatsustingimustes toodud tähenduses:
1.1.1. Andmesubjekt on füüsiline isik, kelle kohta on Veho Balticsil teavet või teave, millega on võimalik füüsiline isik tuvastada. Andmesubjektid on näiteks füüsilisest isikust Kliendid, salongi külastajad, proovisõidu soovijad, taotluste või küsimuste esitajad, koostööpartnerid, juriidilisest isikust Klientide esindajad ja renditeenuse puhul lisaks rentnikule ka rendiauto teised kasutajad;
1.1.2. Isikuandmed on igasugune teave tuvastatud või tuvastatava Andmesubjekti, sh Kliendi kohta;
1.1.3. Andmekaitsemäärus – Euroopa Parlamendi ja nõukogu 27. aprilli 2016. aasta määrus (EL) 2016/679 füüsiliste isikute kaitse kohta isikuandmete töötlemisel ja selliste andmete vaba liikumise ning direktiivi 95/46/EÜ kehtetuks tunnistamise kohta;
1.1.4. Kliendiandmed on igasugune info (sh Isikuandmetena käsitletav info), mis on Veho Balticsile Kliendi või tema esindajate kohta teada;
1.1.5. Klient on iga füüsiline või juriidiline isik, kes kasutab, on kasutanud või on avaldanud soovi osta Veho Baltics pakutavaid kaupu või kasutada Veho Baltics poolt osutatavaid teenuseid või on mingil muul viisil Veho Baltics teenustega seotud;
1.1.6. Kolmas isik on iga isik, kes ei ole Andmesubjekt ise, Veho Baltics ega Veho Baltics töötaja ning kes määrab üksi või koos teise isikuga kindlaks Isikuandmete Töötlemise eesmärgid ja vahendid;
1.1.7. Leping on Veho Baltics ja Kliendi vahel sõlmitud mistahes sisuga leping;
1.1.8. Privaatsustingimused – käesolev tekst, mis sätestab Veho Baltics Isikuandmete Töötlemise põhimõtteid;
1.1.9. Veho Baltics on Veho Baltics OÜ, Silberauto Eesti AS, Silberauto UAB ja Silwi Autoehituse AS;
1.1.10. Veho Baltics Grupp on Veho Baltics OÜ koos oma tütarettevõtete Silberauto Eesti AS, UAB Silberauto ja Silwi Autoehituse AS. muud juriidilised isikud, milles Veho Baltics OÜ omab otseselt või tütarettevõtte kaudu üle 50% vastava juriidilise isiku aktsiatest või osadest;
1.1.11. Töötlemine on igasugune Andmesubjekti Isikuandmetega tehtav toiming (sh kogumine, salvestamine, säilitamine, muutmine, süstematiseerimine, ligipääsu andmine, kasutamine, päringute tegemine, edastamine, kustutamine jne), sõltumata toimingu teostamise viisist või kasutatavatest vahenditest.
2. Üldpõhimõtted
2.1. Isikuandmete Töötlemine Veho Baltics poolt toimub Andmekaitsemääruse, isikuandmete kaitse
seaduse ja muudes asjakohastes õigusaktides ning käesolevates
Privaatsustingimustes toodud nõuete kohaselt.
2.2. Käesolevad Privaatsustingimused kirjeldavad Veho Baltics poolt Isikuandmete Töötlemise üldpõhimõtteid.
Kliendiandmete Töötlemise täiendavad tingimused võivad olla kirjeldatud ka
Lepingutes, muudes kaupade või teenustega seotud dokumentides ning Veho Baltics kodulehtedel.
2.3. Käesolevad Privaatsustingimused on Veho Baltics ja Kliendi vahel sõlmitavate Lepingute lahutamatuks
osaks. Privaatsustingimused kohalduvad ulatuses, milles need ei lähe vastuollu
Lepingu või muudes kaupade või teenustega seotud dokumentides toodud
tingimustega.
2.4. Veho Baltics tagab kohalduva õiguse raames Isikuandmete
konfidentsiaalsuse ning rakendab asjakohaseid tehnilisi ja korralduslikke
meetmeid Isikuandmete kaitsmiseks loata juurdepääsu, ebaseadusliku Töötlemise
või avalikustamise, juhusliku kaotsimineku, muudatuste või hävitamise eest.
2.5. Veho
Baltics võib Isikuandmete Töötlemiseks
kasutada volitatud töötlejaid. Sellistel juhtudel tagab Veho Baltics, et Isikuandmete Töötlemine toimub Veho Baltics juhiste kohaselt ja kooskõlas kohalduva õigusega ja
käesolevate Privaatsustingimustega ning rakendavad nõuetekohaseid
turvameetmeid.
2.6. Privaatsustingimusi võivad täiendada Veho Baltics Grupi ettevõtete
kodulehtedel avaldatud privaatsusteated ja küpsistele kohaldatavad eeskirjad
(kodulehtede viited on toodud Privaatsustingimuste punktis 13).
3. Isikuandmete kogumise viisid
3.1.
Veho Baltics kogub Isikuandmeid muuhulgas järgmistel viisidel:
3.1.1. peamiselt Andmesubjekti poolt Veho Balticsile avaldatud Isikuandmed (nt taotluste, avalduste,
Lepingute sõlmimise kaudu);
3.1.2. Andmesubjekti ja Veho Balticsi tavapärase suhtluse tulemusel tekkivad Isikuandmed,
sh e-kirjavahetus;
3.1.3. Andmesubjekti poolt ilmselgelt
avalikustatud Isikuandmed (nt sotsiaalmeedias);
3.1.4. Veho Baltics kaupade
ostmise ja/või teenuste tarbimisel tekkivad Isikuandmed (nt kaardimaksete
teostamine, ülekannete tegemine jne);
3.1.5. Kolmandatelt isikutelt saadavad
Isikuandmed (nt Maanteeametilt seoses sõidukite tagasikutsumisega,
autoabiteenuse osutajatelt ja/või kindlustusandjatelt seoses sõidukiga toimunud
konkreetse juhtumiga, äriregistrist, rahvastiku registrist või muust avalikust
allikast või registrist, Veho Baltics äripartneritelt
3.1.6. Veho Baltics poolt
kombineeritud Isikuandmed (nt ostu- või remondiajaloo nimistu);
3.1.7. Veho Baltics ja Veho Baltics poolt edasimüüdavate automarkide kodulehtede
külastamise tulemusena Töödeldavad Isikuandmed (täpsem teave kuvatakse vastava
kodulehe külastamisel);
3.1.8. Veho Baltics veebilehtede
külastused (nt salvestame teatud andmed Andmesubjekti poolt kasutatud
veebilehitseja ja operatsioonisüsteemi kohta, sh külastuse kuupäeva ja
kellaaja, juurdepääsuoleku (nt kas oli võimalik veebileht avada või sai
Andmesubjekt veateate), veebilehe funktsioonide kasutamise, Andmesubjekti poolt
sisestatud otsingusõnad, sageduse, veebilehtede avamise sageduse, otsitud
failide nimetuse, edastatud andmekoguse, veebilehe, mille kaudu jõuti Veho Baltics veebilehele ning veebilehe, kuhu Veho Baltics veebilehtedelt edasi liigutakse. Lisaks salvestab Veho Baltics turvalisuse eesmärgil, eelkõige oma veebilehtedele
tehtavate rünnakute või petmiskatsete ennetamiseks ja tuvastamiseks seitsme
päeva jooksul Andmesubjekti IP-aadressi ja Andmesubjekti internetiteenuse
pakkuja nime;
3.1.9. Veho Baltics vara
kaitsmiseks ettenähtud GPS seadmete kaudu rendiautodel, kaamerate salvestustega
Kliendi poolt Veho Baltics esinduse
või töökoja külastamisel.
4. Isikuandmete Töötlemise õiguslikud alused
4.1. Veho
Baltics Töötleb Isikuandmeid kokkuvõtlikult
järgmistel õiguslikel alustel:
4.1.1. õigusaktidest (nii riigisisene
regulatsioon kui Euroopa Liidu õigusaktid) tulenevate juriidiliste
kohustuste täitmiseks;
4.1.2. Kliendiga sõlmitud Lepingu
täitmiseks või Lepingu sõlmimise ettevalmistamiseks. Veho Baltics võib kasutada Isikuandmeid ilma Kliendi eraldi
nõusolekuta Lepingu täitmiseks;
4.1.3. Andmesubjekti (sh Kliendi) nõusoleku
alusel vastavalt nõusolekus väljendatud piirides, ulatuses ja
eesmärkidel – sellisel juhul küsib Veho
Baltics isikult kohase nõusoleku;
4.1.4. Veho
Baltics enda õigustatud huvide
tarbeks või kaitsmiseks.
5. Isikuandmete kategooriad
5.1.
Isikuandmete kategooriad, mida Veho Baltics peamiselt,
kuid mitte ainult, kogub ning mille Töötlemine toimub, on järgmised:
5.1.1. isiku tuvastamise andmed (nt nimi,
isikukood, sünniaeg, andmed isikut tõendava dokumendi kohta (nt passi, ID
kaardi ja/või juhiloa koopia));
5.1.2. kontaktandmed (nt aadress, telefoninumber,
e-posti aadress, suhtluskeel);
5.1.3. andmed Andmesubjekti seoste kohta
juriidiliste isikutega (nt Andmesubjekti poolt esitatud või avalikest
registritest või Kolmandate isikute kaudu saadud andmed juriidilise isiku nimel
tehingute tegemiseks);
5.1.4. andmed Andmesubjekti volituste kohta (nt
rendiauto ja muude sõidukite kasutajate Isikuandmed);
5.1.5. kaupade müügilepingu sõlmimiseks või
teenuste osutamiseks vajalikud andmed (nt sõiduki registreerimisnumber, sõiduki
tehasetähis (VIN kood), muud sõidukiandmed, Kliendile Veho Baltics poolt kehtestatud krediidilimiit);
5.1.6. müüdud kaupade ja tellitud teenustega
seotud andmed (nt Lepingute täitmine või täitmata jätmine, sõlmitud ja lõppenud
Lepingud, seosed sõidukitega, esitatud avaldused, päringud ja kaebused);
5.1.7. andmed harjumuste, eelistuste ja Kliendi
rahulolu kohta (nt teenuste kasutamise aktiivsus, andmed kasutatud teenuste ja
toodete, sh sõidukite ostuajaloo kohta, Kliendi rahulolu uuringu andmed,
Andmesubjekti päringud, Kliendi pretensioonid);
5.1.8. andmed mängudes ja kampaaniates osalemise
kohta (nt mängudes või kampaaniates võidetud auhinnad);
5.1.9. suhtlusandmed (nt audiosalvestused, kui
Klient helistab Veho Baltics üldnumbrile
626 6000 või muud andmed, mida kogutakse e-posti, sõnumite ning teiste
suhtlusmehhanismide kaudu (sh sotsiaalmeedia), samuti Andmesubjekti poolt Veho Baltics kodulehtede külastamisega seotud
Isikuandmed või iseteeninduse kaudu suhtlemisel;
5.1.10. andmed Kliendi segmendi kohta (nt andmed sõiduki margi ja mudeli,
kliendigrupi kohta);
5.1.11. Veho Baltics esindustesse
(sh autosalongid, töökojad ja laod) paigutatud videokaameratega salvestatavad
isikukujutised ja tegevused sõidukiga;
5.1.12. seadusest tuleneva kohustuse täitmise käigus saadud ja/või loodud
andmed, nt uurimisorganite, tarbijakaitse, notarite, kohtute ja kohtutäiturite
poolt tehtud päringutest tulenevad andmeid;
5.1.13. kindlustusteenustega seotud andmed (nt andmed soodustatud
isikute, kindlustatud isikute, kahjustatud isikute kohta);
5.1.14. sõiduki tehnilise rikke või avariijuhtumiga seotud andmed, sh
kindlustusjuhtumi menetlusega ja autoabiteenuse osutamisega seonduvad andmed
(nt autoabiteenuse käigus juhi nimi ja kontaktandmed, sündmuse kirjeldus
abiteenusepakkujalt, isikuga või kindlustusega isikuga liikluskahju osas suhtlemisel
juhi nimi ja kontaktandmed, sündmuse kirjeldus);
5.1.15. sõiduki asukohaandmed (renditud sõidukite puhul).
5.2. Turundusliku teabe edastamiseks kasutab Veho Baltics eelkõige järgmisi Isikuandmeid:
5.2.1. Andmesubjekti (sh Kliendi) kontaktandmed
(näiteks aadress, telefoninumber, e-posti aadress) ja isikut tuvastavad andmed
(näiteks nimi, sünniaeg);
5.2.2. teave Kliendi segmendilise kuuluvuse kohta
(näiteks kliendigrupp);
5.2.3. teave ostetud kaupade või tarbitud
teenuste kohta (näiteks sõiduki mark ja mudel, erinevate teenuste kasutamise
maht ja kogus).
5.3. Lisaks punktides 5.1-5.2 väljatoodud Isikuandmete
kategooriatele võib Veho Baltics koguda
Andmesubjektilt täiendavaid ja muid Isikuandmeid, kui see on vajalik konkreetse
teenuse osutamiseks või kui seda nõuab seadus, mis on seotud teenuse
osutamisega.
6. Isikuandmete Töötlemise eesmärgid ja õiguslikud alused
Isikuandmete Töötlemine Veho Baltics poolt toimub peamiselt selleks, et:
6.1. pakkuda tooteid ja teenuseid, eelkõige Kliendiga Lepingu sõlmimiseks ja täitmiseks, hinnapakkumiste tegemiseks, Kliendi esitatud taotluste menetlemiseks, proovisõidu läbiviimiseks ja proovisõidu võimaldamise otsustamiseks, Kliendi isikusamasuse tuvastamiseks, püsikliendi eeliste kasutamiseks, Kliendiga suhtlemiseks, Kliendi maksekohustuse täitmise tagamiseks, Kliendi pretensioonide lahendamiseks, selgitamiseks, millistel tingimustel teenuseid osutada ja tooteid müüa, mis põhineb:
Lepingu täitmisel või Lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel Kliendi soovil või juriidilise kohustuse täitmisel;
Käesolevas punktis viidatud Lepingu tähendusega on hõlmatud ka kindlustuslepingud, mis on seotud põhilepinguga (eelkõige müügi- ja rendileping) või on põhilepingu sõlmimise vajalikuks eel- või kaastingimuseks, sh kindlustuslepingud, mille osas Andmesubjekt (sh Klient) on soodustatud isikuks. Lisaks Töödeldakse Isikuandmeid ka sõiduki tehnilise rikke või avariijuhtumi korral, mis on vajalik põhilepingu ja kindlustuslepingu täitmiseks seoses kindlustusjuhtumi menetlusega ja autoabiteenuse osutamise / korraldamisega, mis põhineb:
Lepingu täitmisel või Veho Baltics õigustatud huvil;
6.2. hallata kliendisuhteid, eelkõige Isikuandmete ajakohastatuna ning tõesena hoidmiseks ja vajadusel nende Isikuandmete parandamine või täiendamine, kontrollides ja täiendades Isikuandmeid väliste ja sisemiste allikate kaudu, samuti Lepingute kohta arvestuse pidamiseks, veebilehel tagasiside esitamisel või kontakteerumisel, mis põhineb:
Lepingu täitmisel või Lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel Kliendi soovil või juriidilise kohustuse täitmisel või Andmesubjekti nõusolekul;
6.3. kaitsta ja tagada Andmesubjekti (sh Kliendi) ja/või Veho Balticshuve:
6.3.1. parandada Veho Baltics poolt pakutud teenuste kvaliteeti ja selleks, et tõendada äritehinguid või muud ärisuhtlust (sh salvestatud vestluste kaudu), mis põhineb:
Lepingu täitmisel või Lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel Kliendi soovil või juriidilise kohustuse täitmisel või Kliendi nõusolekul või Veho Baltics õigustatud huvil tagada ja/või parandada teenuste kvaliteeti;
6.3.2. Veho Baltics esindustesse (sh autosalongid, töökojad ja laod) paigaldatud videokaameratega salvestatavad videopildi isiku kujutisest ja tegevusest sõidukiga eesmärgiga tuvastada volitamata sisenemise ruumidesse, varguse ja muud varavastased intsidendid ning säilitada vajalik tõendusmaterjal intsidentide (sh Kliendi pretensioonide) kohaseks menetlemiseks, Veho Baltics vastutuse välistamiseks remonditööde teostamisel, samuti klienditeeninduse parendamise eesmärgil, mis põhineb:
Veho Baltics õigustatud huvil;
6.3.3. GPS seadmetega Veho Baltics poolt Kliendile renditud sõiduki asukoha jälgimine, et kaitsta Veho Baltics vara vargusjuhtumite korral, mis põhineb:
Veho Baltics õigustatud huvil;
6.3.4. tagada usalduslik Kliendisuhe ning vältida pettuste ja kahju toimumine, mis põhineb:
Veho Baltics õigustatud huvil;
6.3.5. arendada ja/või parandada tooteid, teenuseid või IT-süsteeme ning tagada andmekaitse, mis põhineb:
Veho Baltics õigustatud huvil või juriidilisel kohustusel;
6.3.6. edastada Andmesubjektile (sh Kliendile) teadaandeid, sh teavitamine sõiduki tagasikutsumiskampaaniast ja vastavate teavituste ning kontaktandmete säilitamine võimalike uute teavituste edastamiseks (nt kui Isikuandmed on saadud Maanteeametist), mis põhineb:
Lepingu täitmisel või juriidilise kohustuse täitmisel või Veho Baltics õigustatud huvil tagada teenuste kvaliteeti;
6.4. osutada lisateenuseid,
korraldada üritusi, viia läbi kliendirahulolu uuringuid, turuanalüüse ja teha
statistikat:
6.4.1. pakkuda Kliendile Veho Baltics ja koostööpartnerite lisateenuseid, sh
personaalseid pakkumisi ja mugavusteenuseid (nt liisingupakkujatele ja
kindlustusteenuste pakkujatele Isikuandmete edastamine), mis põhineb:
Kliendi nõusolekul või Veho Baltics õigustatud
huvil pakkuda lisateenuseid ja terviklahendusi;
6.4.2. korraldada Kliendile üritusi ja võimaldada
Kliendil üritusel osaleda, sh:*
6.4.2.1. jäädvustada
korraldatavaid üritusi üldiste fotode ja/või filmimisega ning ka Klientide
personaalsete jäädvustamistega;
6.4.2.2. Veho Baltics poolt korraldatud või Veho Baltics osalusel üritustel tehtud salvestised on Veho Baltics omand ja Veho Baltics võib neid
töödelda ja avaldada vastavalt oma äranägemisele ettevõtte siseveebis,
kodulehel, sotsiaalmeedia kanalites või avalikus meedias;
6.4.2.3. Veho Baltics poolt korraldatavatel avalikel ja ka kutsetega
üritustel osaledes tuleb arvestada, et Kliendi isikuandmed (nt kujutis,
hääl) võivad jääda eelpool kirjeldatud salvestistele. Kliendil on võimalus
teavitada salvestise tegijat, kui ta ei soovi salvestisele jääda;
mis põhineb:
Kliendi nõusolekul või Veho Baltics õigustatud
huvil pakkuda huvitatud isikutele kui ka olemasolevatele Klientidele
informatsiooni enda toodete kohta ning pakkuda klientidele huvipakkuvaid
üritusi;
6.4.3. viia läbi Kliendi rahulolu uuringuid (sh
kontakteeruda Kliendiga), turuanalüüse ja teha statistikat, mis põhineb:
Veho Baltics õigustatud huvil täiustada Veho Baltics teenuseid, parandada Kliendi jaoks
teenuste kasutajakogemust ning arendada uusi tooteid ja teenuseid
või Kliendi nõusolekul;
6.4.4. hallata ja analüüsida Kliendibaasi, et
teha Kliendile parimaid ja personaalsemaid toodete ja teenuste pakkumisi, mis
põhineb:
Kliendi nõusolekul või Veho Baltics õigustatud
huvil pakkuda huvitatud isikutele kui ka olemasolevatele Klientidele
informatsiooni enda toodete ja teenuste kohta;
6.4.5. korraldada Kliendile mänge ja kampaaniaid
(sh personaliseerituid ja suunatuid kampaaniaid), mis põhineb:
Veho Baltics õigustatud huvil parandada Kliendi
jaoks teenuste kasutajakogemust või Kliendi nõusolekul;
6.5. vältida teenuste
väärkasutamist ja tagada teenuste nõuetekohane osutamine:
6.5.1. võimaldada ja kontrollida ligipääsu
digitaalsetele kanalitele (nt elektrooniline teeninduse broneerimise) ja nende
toimimist, vältida digitaalsetele kanalitele volitamata ligipääsu ja nende
väärkasutamist ning tagada info turvalisus, mis põhineb:
Lepingu täitmisel või Lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel Kliendi
soovil või juriidilise kohustuse täitmisel või Kliendi nõusolekul või Veho Baltics õigustatud huvil tagada kontroll Veho Baltics digitaalteenuste volituste, ligipääsu ja toimimise
üle;
6.5.2. tõhustada tehnilisi süsteeme,
infotehnoloogia struktuuri, ja arendada Veho Baltics teenuseid
testimise ja parandamise kaudu, mis põhineb:
Veho Baltics õigustatud huvil;
6.6. organisatsioonilistel eesmärkidel, eelkõige Veho Baltics Grupi siseselt edastamaks
kontserni piires ühise Kliendibaasi haldamise, finantsjuhtimise ja sisehalduse
eesmärkidel, mis põhineb:
Veho Baltics õigustatud huvil parandada ja hallata Veho Baltics Grupi üleselt enda teenuste
osutamist;
6.7. tõendada, teostada ja kaitsta õiguslikke nõudeid,
eelkõige salvestada sidevahendite (e-posti ja üldnumbri (vt täpsemalt
Privaatsustingimuste p 8)) teel antud teateid ja korraldusi, samuti teavet ja
muid toiminguid, mis Veho Baltics on
teinud, mis põhineb: Lepingu täitmisel või Lepingu sõlmimise eelsete meetmete
rakendamisel Kliendi soovil või juriidilise kohustuse täitmisel või
Veho Baltics õigustatud huvil õiguslike nõuete teostamiseks.
6.8. teha koostööd avaliku sektori asutustega ja edastada
nõutav teave või täita Veho Balticsseadusest tulenevaid kohustusi, mis põhineb:
juriidilise kohustuse täitmisel.
7. Andmete kasutamine turunduslikul eesmärgil, profiilianalüüs ja automatiseeritud otsuste tegemine
7.1. Veho
Baltics kasutab Isikuandmeid turunduslikel
eesmärkidel, eelkõige Veho
Baltics poolt pakutavate toodete ja teenuste
osas pakkumiste, kliendiürituste kutsete ja muu turundusinfo saatmiseks ehk
otseturunduseks sidevahendi (sh e-posti või telefoni teel) vahendusel, kui
Andmesubjekt on sellega nõustunud. Juhul kui Klient ei ole otseturunduseks
eraldi nõusolekut andnud, võib Veho
Baltics Töödelda Kliendi Isikuandmeid Veho Baltics teenuste ja toodete pakkumise tegemise eesmärgil
sarnaste toodete või teenuste osas, mida Klient on soetanud või tarbinud,
vastavalt Veho Baltics õigustatud huvile või tavaposti teel tehtava
otseturunduse eesmärgil vastavalt Veho
Baltics õigustatud huvile.
7.2. Veho
Baltics edastab turunduslikku teavet
vastavalt sõiduki margile ja mudelile kui ka Veho Baltics Grupi kohta üldisemalt, kasutades selleks
profiilianalüüsi. Profiilianalüüs on Isikuandmete automaatne töötlemine, mida
kasutatakse Andmesubjekti isiklike eelistuste ja huvide väljaselgitamiseks ehk
otseturunduslike adressaatide valimiseks. Profiilianalüüsi kasutatakse, et Veho Baltics saaks edastada Andmesubjektile üksnes olulist
informatsiooni ja teha seda efektiivsemalt (nt informatsioon Kliendiga seotud
sõiduki margi kohta).
7.3. Püsikliendilepingu sõlmimisel kasutab Veho Baltics automatiseeritud otsuseid Kliendi krediidilimiidi
määramiseks (jooksev arve), mis põhineb püsikliendilepingu sõlmimise eesmärgil
ja alusel. Vastav otsus tehakse Kliendi ostukäibe andmete põhjal. Täpsema
loogika kohta saab Klient huvi korral infot küsida vahetult Veho Baltics klienditeenindajalt, kellele on koheselt võimalik
esitada omapoolseid seisukohti ja vastuväiteid. Samuti on Kliendil õigus Veho Baltics automatiseeritud otsuste tegemisel nõuda, et tehtud
otsus vaadatakse üle mitte-automatiseeritud viisil eraldi töötaja poolt.
7.4. Veho
Baltics soovib kohandada oma veebilehtede
sisu võimalikult täpselt Kliendi huvidega ja muuta sel viisil oma veebilehti
Kliendi jaoks paremaks. Selleks, et välja selgitada kasutuseelised ja
veebilehtede eriti populaarsed valdkonnad, on kasutusel Google Analytics ja
Adobe Analytics jm aktuaalsed analüüsivahendid.
8. Üldnumbri 626 6000 salvestused
8.1.
Veho Baltics salvestab ja säilitab üksnes Andmesubjekti ja Veho Baltics vahelisi telefoninumbri 626 6000 telefonikõnesid.
Ühegi teise Veho Baltics telefoninumbri
telefonikõnesid ei salvestata. Veho Baltics teavitab
vastavale numbrile helistajat igakordselt enne telefonikõne algust telefonikõne
salvestamisest.
8.2. Telefonikõnesid salvestatakse klienditeeninduse kvaliteedi
parandamiseks ja selle hindamiseks. Täiendavalt kasutatakse salvestist
vajadusel telefonitsi kokkulepitu tõendamiseks ja tagamiseks ning vajadusel
edastatakse salvestis Veho Baltics Grupi ettevõttele, kes osutab konkreetset
teenust, et tagada kokkuleppe täpne järgimine, mis põhineb Lepingu sõlmimisel
ja täitmisel või Veho Baltics õigustatud
huvil.
8.3. Telefonikõnede salvestamine toimub üksnes Andmesubjekti vabatahtliku
nõusoleku alusel. Kui Te ei soovi, et Teie telefonikõne salvestatakse lõpetage
kõne hiljemalt pärast salvestamise teadet ning pöörduge Veho Baltics poole Privaatsustingimuste punktis 14 toodud
kontaktil või kontakteerudes Veho Baltics töötajaga. Veho Baltics ettevõtete töötajate kontaktid leiate Veho Baltics vastava ettevõtte veebilehelt.
8.4. Telefonikõnede salvestisi säilitatakse reeglina 1 aasta, kuid
maksimaalselt 3 aastat, v.a. kui esineb eraldi õigustus telefonikõne salvestuse
pikemaks säilitamiseks.
8.5. Telefonikõnede salvestisi töötleb Veho Baltics ja
salvestistele on ligipääs üksnes nendel isikutel, kelle tööülesannete
täitmiseks see on vajalik.
8.6. Andmesubjekti antud nõusoleku suhtes kehtivad käesolevad
Privaatsustingimused. Veho Baltics viitab
salvestamise teavituses Privaatsustingimustele ning Andmesubjektil on võimalik
Privaatsustingimustega tutvuda.
9. Isikuandmete edastamine
9.1.
Veho Baltics edastab Isikuandmeid järgmistele vastuvõtjatele:
9.1.1. teised Veho Baltics Grupi ettevõtted (vt
selgituse osas Privaatsustingimuste punkti 14);
9.1.2. Veho Baltics selleks
volitatud töötajad;
9.1.3. ametiasutused (nt õiguskaitseorganid,
kohtutäiturid, notaribürood, maksuhaldurid, järelevalveasutused ning rahapesu
andmebürood);
9.1.4. kaupade müügi, teenuste osutamise ja
Kliendiga sõlmitud Lepingu täitmisega seotud Kolmandad isikud – nt
maksevahendajad, Smart Kindlustusmaakler ning erinevad kindlustus- ja
liisinguandjad, side-, IT- ja postiteenuse osutajad, reklaami- ja
turunduspartnerid, jne;
9.1.5. audiitorid, õigus- ja finantskonsultandid
või muud Veho Baltics konsultandid;
9.1.6. nõudeõiguse loovutamise korral uus
võlausaldaja;
9.1.7. maksehäireregistri pidajad, kellele
edastatakse infot selleks, et teha Kolmandatele isikutele võimalikuks Kliendi
maksekäitumise ja krediidivõimelisuse hindamine;
9.1.8. kui Klient on rikkunud Lepingut,
siis võlgade sissenõudmise teenuse osutajad, kohtud ja pankroti- või
maksejõuetushaldurid;
9.1.9. osalejad ja/või osapooled, kes on
seotud maksesüsteemide ja makselahendustega;
9.1.10. muud Veho Balticsile teenuste
osutamisega seotud isikud, nt arhiveerimise ja postiteenuste osutajad,
Kliendile pakutud teenuste osutajad, müüjad ja muud volitatud isikud;
9.1.11. turvateenuse osutajad (kaamerate kasutuse puhul);
9.1.12. GPS teenuse pakkujad renditud sõidukite osas, millele on
paigaldatud GPS seadmed – vastava seadmega seotud teenust pakkuvad ettevõtted;
9.1.13. renditud sõidukite osas, millele on paigaldatud GPS seadmed –
seadmetega kogutavatele andmetele on teatud juhtudel ligipääs ka rentnikul, et
ta saaks sõiduki asukohta jälgida, sh sõidukite kasutajate asukohta jälgida;
9.1.14. autoabiteenuse pakkujad, nt Roheline Laine OÜ ja/või autotehased
markide osas, mille edasimüüjaks on Veho Baltics;
9.1.15. riigiasutused (sh Maanteeamet);
9.1.16. kolmandad isikud, nt Veho Baltics lehed
võivad sisaldada kolmandate isikute pakkumisi. Sellisele pakkumisele klikkides,
edastame vajalikus mahus andmed asjaomasele pakkujale (nt teave, et
Andmesubjekt leidis käesoleva pakkumise Veho Baltics lehelt ja
vajaduse korral muu teave, mille Andmesubjekt on sel eesmärgil meie
veebilehtedel juba esitanud);
9.1.17. sotisaalvõrgustikud (nagu näiteks Facebook, Instagram, Twitter ja
Google+ jt ). Veho Baltics veebilehtedel
eelnimetatud sotsiaalvõrgustike pistikprogrammide kasutamine toimub järgmiselt:
9.1.17.1. sotsiaalsed pistikprogrammid on
hetkel, mil Veho Baltics veebilehti
külastatakse deaktiveeritud, st andmete edastamist nimetatud võrgustike
käitajatele ei toimu. Kui Andmesubjekt soovib kasutada ühte võrgustikest, tuleb
aktiveerimiseks klikkida vastavale sotsiaalsele pistikprogrammile, et luua
otseühendus vastava võrgustiku serveriga;
9.1.17.2. kui Andmesubjektil on võrgustikus
kasutajakonto ja ta on sotsiaalse pistikprogrammi aktiveerimise ajal
sinna sisse logitud, on võrgustikul võimalik seostada see külastus Veho Baltics veebilehtedel Andmesubjekti kasutajakontoga.
Olukorra vältimiseks, tuleb kasutajakonto enne sotsiaalse pistikprogrammi
aktiveerimist võrgustikust välja logida.
9.1.17.3. kui Andmesubjekti aktiveerib
sotsiaalse pistikprogrammi, edastab võrgustik selle kaudu kättesaadavaks tehtud
sisu otse Andmesubjekti veebilehitsejale, mis seob Andmesubjekti Veho Baltics veebilehtedega. Sellises olukorras võivad toimuda
ka andmeedastused, mille algatab ja mida juhib vastav sotsiaalvõrgustik.
Andmesubjekti sidumiseks sotsiaalvõrgustikuga, võrgustiku ja süsteemi vahel
toimuvate andmeedastuste ja Andmesubjekti suhtluse kohta sellel platvormil
kehtivad eranditult vastava võrgustiku andmekaitse sätted;
9.1.17.4. Sotsiaalne pistikprogramm jääb
aktiivseks, kuni Andmesubjekt selle deaktiveerib või oma küpsised kustutab.
10. Töötlemise geograafiline piirkond
10.1.
Üldreeglina toimub Isikuandmete Töötlemine Euroopa Liidu/Euroopa
Majanduspiirkonna (EL/EMP) piires ning kui peaks esinema vajadus seda teha,
siis toimub edastus ainult eeldusel, et rakendatakse asjakohaseid
kaitsemeetmeid. Asjakohased kaitsemeetmed on näiteks järgmised:
10.1.1. väljaspool ELi/EMPi asuvas riigis, kus vastuvõtja asub, on piisav
andmekaitse tase vastavalt Euroopa Komisjoni sellekohasele otsusele;
10.1.2. kehtiva lepingu olemasolu, mis sisaldab ELi poolt välja töötatud
lepingu tüüptingimusi või heakskiidetud toimimisjuhendeid, sertifitseerimisi ja
muud sarnast, mis vastab Andmekaitsemäärusele;
10.1.3. vastuvõtja on sertifitseeritud andmekaitseraamistiku Privacy
Shield alusel (kohaldatakse Ameerika Ühendriikides asuvatele vastuvõtjatele).
10.2. Asjakohaste kaitsemeetmete
puudumisel on Veho Balticsil õigus
Isikuandmeid edastada väljapoole EL/EMPi olukordades, kus:
10.2.1. Andmesubjekt on andnud selleks selgesõnalise ja kaitsemeetmete
puudumisest teavitatud nõusoleku;
10.2.2. see on vajalik Kliendi ja Veho Baltics vahelise
Lepingu täitmiseks või Andmesubjekti taotluse alusel võetavate Lepingueelsete
meetmete rakendamiseks;
10.2.3. see on vajalik, et Andmesubjekti huvides sõlmida Veho Baltics ja muu füüsilise või juriidilise isiku vahel leping
või seda lepingut täita;
10.2.4. see on vajalik õigusnõuete koostamiseks, esitamiseks või
kaitsmiseks;
10.2.5. see on vajalik, et kaitsta Andmesubjekti või muude isikute
olulisi huve, kui Andmesubjekt on füüsiliselt või õiguslikult võimetu
nõusolekut andma;
10.2.6. edastamine tehakse registrist, mis liidu või liikmesriigi õiguse
kohaselt on mõeldud avalikkuse teavitamiseks ja on tutvumiseks avatud kas
laiemale avalikkusele või kõigile, kes suudavad tõendada õigustatud huvi, kuid
ainult sellisel määral, nagu konkreetsel juhul on täidetud tutvumist käsitlevad
tingimused, mis on liidu või liikmesriigi õigusega ette nähtud;
10.2.7. edastamine ei ole korduv, puudutab ainult piiratud arvu
Andmesubjekte, on vajalik, et kaitsta Veho Baltics õigustatud
huve, mille suhtes Andmesubjekti huvid, õigused või vabadused ei ole ülekaalus
ning kui Veho Baltics on
hinnanud kõiki andmete edastamisega seotud asjaolusid ja kehtestanud selle
hinnangu põhjal sobivad kaitsemeetmed isikuandmete kaitseks. Veho Baltics teatab edastamisest järelevalveasutusele.
10.3. Täpsema info saamiseks
Isikuandmete edastamise kohta väljaspool ELi/EMPi võib Andmesubjekt pöörduda Veho Baltics poole.
11. Isikuandmete säilitamise perioodid
11.1.
Veho Baltics ei Töötle Isikuandmeid kauem kui see on vajalik
vastavate andmetega seonduvate eesmärkide täitmiseks, sh õigusaktides
sätestatud andmete säilitamiskohustuse täitmiseks. Säilitamise periood võib
seejuures põhineda Lepingutel Kliendiga (nt Kliendiga sõlmitud Lepingust
tuleneva vaidluse lahendamiseks), Veho Baltics õigustatud
huvil või kohaldataval õigusel (nt raamatupidamisega seotud seadused või
aegumistähtajaga seotud seadused, muu eraõigus).
11.2. Nõusolekuid turundusalaste ja Veho Baltics toodete ning teenustega seotud pakkumiste
tegemiseks töötleme kuni vastava nõusoleku tagasivõtmiseni. Teil on õigus oma
nõusolek igal ajal tagasi võtta, esitades sellekohase soovi e-posti aadressil
klienditeenindus@silberauto.ee või Veho Baltics esindustes
kohapeal. Nõusoleku tagasivõtmine ei mõjuta enne nõusoleku tagasivõtmist
toimunud Isikuandmete töötlemise seaduslikkust. Säilitame Teie antud
nõusolekuid kolm aastat pärast nende tagasivõtmist vastavalt seadusele
(tehingust tuleneva nõude aegumistähtaeg).
11.3. Säilitame kaamera salvestisi kuni 6
(kuus) kuud alates salvestamisest, kui ei esine intsidente, mille tõttu tekib
vajadus säilitada salvestist kauem.
12. Andmesubjekti õigused
12.1.
Andmesubjektil on seoses tema Isikuandmete Töötlemisega alljärgnevad õigused:
12.1.1. saada teavet tema Isikuandmete Töötlemise kohta ning õigus küsida
Töödeldavatest Isikuandmetest koopiat (nt Töötlemise eesmärkide, Töödeldavate
Isikuandmete kategooriate, Isikuandmete vastuvõtjate või vastuvõtjate
kategooriate kohta, Isikuandmete säilitamise ajavahemiku kohta; kui
Isikuandmeid ei koguta Andmesubjektilt, siis olemasolev teave nende
päritoluallika kohta);
12.1.2. taotleda oma Isikuandmete parandamist, kui need on muutunud või
muul põhjusel ebatäpsed;
12.1.3. esitada vastuväiteid oma Isikuandmete Töötlemisele, kui
Isikuandmete Töötlemine põhineb õigustatud huvil, sealhulgas profiilianalüüsil
otseturunduse eesmärgil (nt turunduspakkumiste saamine või küsitlustes
osalemine); või krediidilimiidi määramisel tehtava automatiseeritud otsuse
osas. Näiteks võib Klient keelata oma kontaktandmete kasutamise pakkumiste
saatmiseks – selleks on Kliendil võimalik turundusliku e-kirja saamisel ennast
vastavast saajate nimekirjast eemaldada;
12.1.4. taotleda oma Isikuandmete kustutamist, näiteks kui Veho Balticsil puudub õigus selliseid andmeid Töödelda või kui
Isikuandmete Töötlemine toimub tema nõusolekul ja ta on nõusoleku tagasi
võtnud. Selline õigus ei kohaldu siis (või sellises ulatuses), kui
Isikuandmete, mida palutakse kustutada, Töötlemine toimub lisaks ka teistel
õiguslikel alustel, näiteks Lepingu alusel või juriidiliste kohustuste
täitmiseks;
12.1.5. nõuda oma Isikuandmete Töötlemise piiramist, nt ajal, mil Veho Baltics hindab, kas Kliendil on õigus oma Isikuandmete
kustutamisele;
12.1.6. saada oma Isikuandmed, mida ta on Veho Balticsile esitanud ning mille Töötlemine toimub nõusoleku alusel või Lepingu
täitmiseks, elektrooniliselt üldkasutatavas masinloetavas vormis, ja kui
tehniliselt võimalik, edastada need andmed teisele teenusepakkujale (andmete
ülekandmise õigus);
12.1.7. võtta tagasi enda antud nõusolek oma Isikuandmete Töötlemiseks.
Nõusoleku tagasivõtmisel ei Töötle Veho Baltics enam
Andmesubjekti Isikuandmeid eesmärgil, mida tehti vastava nõusoleku alusel. Nt
on Andmesubjektil õigus tema Isikuandmete Töötlemiseks turunduslikul eesmärgil
antud nõusolek igal ajal tagasi võtta, vajutades saadud uudiskirja jaluses
olevale lingile „Ei soovi enam uudiskirja saada“ või teavitades sellest Veho Balticsit e-posti teel või pöördudes Veho Baltics esindusse. Nõusolek kehtib kuni selle tagasi
võtmiseni;
12.1.8. pöörduda igal ajal kaebusega Veho Balticsi,
Andmekaitse Inspektsiooni (veebileht: www.aki.ee) või pädeva kohtu poole, kui ta leiab, et tema
Isikuandmete Töötlemine rikub tema õiguseid ja huve.
12.2. Andmesubjektil on võimalik oma
õiguseid rakendada, pöördudes selleks Privaatsustingimuste punktis 14 viidatud
kontaktidel Veho Balticsi poole. Veho Baltics vastab esitatud taotlusele viivituseta, kuid mitte
hiljem kui 1 kuu jooksul alates taotluse saamisest. Kui enne taotlusele
vastamist on vaja selgitada välja täiendavaid asjaolusid, võib Veho Baltics vastamise tähtaega pikendada, teavitades sellest
eelnevalt Andmesubjekti.
13. Küpsised
13.1. Teavet Veho Balticsi poolt kasutatavate küpsiste ja nende funktsioonide kohta leiate küpsiseid käsitlevates märkustes.
14. Vastutavad isikud ja Veho Baltics kontaktandmed
14.1 Veho
Baltics Grupile kuuluvad ettevõtted on Isikuandmete Töötlemise osas
kaasvastutavad töötlejad (v.a juhtudel, mil Veho Baltics OÜ on eraldiseisev
vastutav töötleja – vt lähemalt „Veho Baltics OÜ privaatsustingimuste
erisätted“), kuna Veho Baltics Grupil on ühine Kliendibaas ja see on Veho
Baltics Grupi õigustatud huvides omavahel seotud tegevusaladel tegutsevate
kontserni ettevõtete vahel sujuva ristmüügi, Kliendihalduse ja -teeninduse
teostamiseks ja ühtlasi seeläbi Kliendile pakutava mugavuse ja soodsamate
tingimuste ühise rakendamise teel lisandväärtuse pakkumine.
14.2. Isikuandmete Töötlemise eest
vastutavate ettevõtete kontaktandmed on järgmised:
14.2.1. Veho Baltics OÜ: registrikood 14809248, aadress Järvevana
tee 11, 11314 Tallinn;
14.2.2. Silberauto Eesti AS: kättesaadavad kodulehel www.silberauto.ee;
14.2.3. Silwi Autoehituse AS: kättesaadavad kodulehel www.silwi.com;
14.2.4. UAB Silberauto (Leedu ettevõte registrikoodiga 111748996):
kättesaadavad kodulehel http://silberauto.lt/lt/kontaktai.
14.3. Andmesubjektid võivad Veho Balticsiga ühendust võtta seoses päringutega ja nõusolekute
tühistamisega, lisaks nõuda Isikuandmete Töötlemisel enda õiguste
realiseerimist ning esitada kaebuseid Isikuandmete kasutamise kohta.
14.4. Veho Batlics Grupi ettevõtetega
saab Isikuandmeid puudutavatel teemadel ja küsimuste korral ühendust võtta
e-posti aadressil gdpr@silberauto.ee.
15. Privaatsustingimuste kehtivus ja muudatused
15.1.
Veho Balticsil on õigus Privaatsustingimusi igal ajal ühepoolselt
muuta kooskõlas kohalduva õigusega.
15.2. Veho Baltics teavitab
Andmesubjekti Privaatsustingimuste muutmisest kodulehe kaudu, Veho Baltics müügiesindustes või e-posti teel mitte hiljem kui
üks kuu enne muudatuste jõustumist, v.a. juhul kui Privaatsustingimusi muudetakse
tulenevalt õigusaktides tehtud muudatustest.
Veho Baltics OÜ privaatsustingimuste erisätted:
Lisaks Veho
Baltics Privaatsustingimustele kohaldatakse alljärgnevatele juhtudele Veho
Baltics OÜ privaatsustingimuste erisätteid ja vastavate Isikuandmete
vastutavaks töötlejaks on eraldiseisvalt Veho Baltics OÜ. Veho Baltics Privaatsustingimusi
kohaldatakse ulatuses, mis ei ole eraldi ja teisiti reguleeritud Veho Baltics
OÜ privaatsustingimuste erisätetes.
1. Varuosade e-pood
1.1. Varuosade e-pood on Veho Baltics OÜpoolt osutatav teenus, mille
kaudu on Kliendil võimalik soetada endale vajalikud varuosad elektroonilises
keskkonnas.
1.2. Veho Baltics OÜ töötleb eelkõige järgmisi Isikuandmete kategooriaid:
1.2.1. isiku tuvastamise andmed (nt nimi);
1.2.2. kontaktandmed (nt aadress, telefoninumber,
e-posti aadress);
1.2.3. müüdud kaupade seotud andmed (nt Lepingute
täitmine või täitmata jätmine, sõlmitud ja lõppenud Lepingud, esitatud
avaldused, päringud ja kaebused);
1.2.4. transpordi viis (nt kullerteenuse
kasutamine).
1.3. Veho Baltics OÜTöötleb Kliendi Isikuandmeid eelkõige selles ulatuses,
mis on vajalik Lepingu sõlmimiseks ja täitmiseks, sh kauba kätte toimetamiseks
ja kasutajakonto loomiseks, mis põhineb:
Lepingu täitmisel või Lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel Kliendi
soovil.
1.4. Täiendavalt võib Veho Baltics OÜtöödelda Kliendi isikuandmeid
Kliendi päringutele vastamiseks, Kliendisuhete haldamiseks, statistika
koostamiseks, e-poe teenuste haldamiseks ja arendamiseks ja turunduslikel
eesmärkidel (vt täpsemalt Veho Baltics Privaatsustingimused p 7), mis põhineb:
Lepingu täitmisel või Lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel Kliendi
soovil või juriidilise kohustuse täitmisel või Veho Baltics OÜõigustatud huvil
või Kliendi nõusolekul.
1.5. Kliendile kauba kättetoimetamiseks edastab Veho Baltics OÜ, lähtuvalt Kliendi soovitud
viisist toote kättesaamiseks Kliendi isikuandmed järgnevatele vastuvõtjatele:
kullerteenuse osutajale või Silberauto Eesti AS-le.