Uus Mitsubishi ASX saabub sügisel

Uus ASX saab Mitsubishi Dynamic Shield disaini ja võimsama mootori, tagasi tuleb ka nelikvedu.

Mitsubishi väiksema linnamaasturi edulugu saab sügisel järje, kui müügile jõuab ASX-i uus, senisega võrreldes nii seest kui ka väljast põhjalikult kaasajastatud põlvkond. Lisaks modernsele disainile on varustusse lisandunud rohkelt uut mugavus- ning ohutusvarustust ning võimekama vastu on välja vahetatud suur osa tehnikast.

Väliselt on suurimaks uudiseks Outlanderi ja Eclipse Crossiga ühtlustatud kujustus – nüüd võetakse ka ASX-il kasutusele Mitsubishi Dynamic Shield disainikeel. Kõige olulisemana on sajaprotsendiliselt muutunud ASX-i esiosa, tuuleklaasist eestpoolt ei leia ühtki senisega kattuvat detaili. Suurt esivõre täiendavad LED-tuled ja arvukad kroomdetailid, üldmulje on jõulisem, isikupärasem ning äratuntavalt Mitsubishilik.

Modernses sõitjateruumis annab tooni – ja muudab kasutajate elu lihtsamaks – suur kaheksatolline puuteekraan, mille abil on uuele tasemele viidud ühenduvusvõimalused. Ohutust parandavad moodsad juhiabisüsteemid nagu näiteks laser- ja radarandurite abil töötav ohu korral kiirendamist vältiv süsteem, mis tuvastab auto ees olevaid objekte ning töötab kiirusel alla 10 km/h. Lisaks kuuluvad ASX-i varustusse teised avariiennetussüsteemid, sõidurajalt väljumise hoiatus ja nõlvalt startimise abi.

Erinevalt paljudest teistest linnadžiipidest panustab ASX ka maastikuvõimekusse. Seepärast sõidab see taaskord ka nelikveolisena. Ülekandesüsteemil on kolm sõidurežiimi: kasutada saab ainult esivedu, automaatset nelikvedu, kus veojõudu jagatakse esi- ja tagasilla vahel vastavalt vajadusele, ning „4WD Lock“ režiimi, kus tagasillale suunatakse rohkem veojõudu. Maastikuvõimekust parandavad veelgi suured ületusnurgad ning linnadžiibi kohta korralik 190-millimeetrine kliirens.

Mootorivalikus asendatakse praegune 1,6-liitrine bensiinijõuallikas võimsama kaheliitrisega ning seda kombineeritakse ka CVT-/variaatorkäigukastiga. Mootori näitajad ületavad märgatavalt senise ASX-i omi: selle võimsus on 150 hj ja maksimaalne pöördemoment 195 Nm, tänu millele on kasvanud ka tippkiirus ning paranenud kiirendusvõime.